
Fani najnowszą generację trzymają na dystans i są dość sceptycznie do niej nastawione. Ta porcja ciekawostek pojawiła się niedawno na DOTsim i jak dla mnie jest dość pozytywna:
.::Zresztą sami oceńcie::.
- Fortepiany, bary, tablety (i inna elektronika) widoczne w zwiastunach znajdują się w podstawie gry.
- Ekrany ładowania czekają nas przed wejściem na parcelę i między dzielnicami. Za to możemy swobodnie wędrować po części publicznej, która znajduje się w dzielnicy, która jest w danym momencie aktywna.
- Kiedy wybierzemy typ parceli publicznej, gra wskaże nam jakie obiekty są na niej wymagane.
- Największa parcela ma rozmiar 50×50. Być może w przyszłości będzie możliwość ustawiania większych.
- Galeria jest trochę jak Giełda Wymiany (znana z TS3), ale jest lepsza i jest wbudowana w grę (nie musimy wychodzić z gry żeby coś pobrać, zainstalować lub wysłać).
- Możemy zobaczyć inne parcele w trybcie edycji (lub trybie budowania) bez ekranów ładowania. W trybie życia nie mamy możliwości podejrzenia innej parceli bez wysyłania tam Sima.
- Willow Creek jest inspirowane Nowym Orleanem.
- W TS4 można upiec tort czekoladowy, który uwielbia SimGuruSarah.
- Tatuaże można dodać tylko w CAS. W trybie życia nie ma możliwości wysłania Sima do studia tatuażu.
- W The Sims 4 poznamy nowy system powiadomień.
- Nie można ustawić emocji naszego Sima. Wpływają na nie zdarzenia w grze i emocje płynnie się zmieniają.
- W grze zobaczymy więcej rodzin znanych nam z poprzednich generacji The Sims.
- Nie ma serwisu randkowego, ale można wysyłać miłosne e-maile do innych Simów.
- Pożar może się przedostać przez ścianę.
- Miksologia jest umiejętnością i ścieżką kariery kulinarnej.
- Pasek postępu w karierze został nieco zmieniony.
- Sport wpływa na sylwetkę naszego Sima.
- Jeśli dobry Sim i zły Sim przebywają w swoim towarzystwie, to ten dobry będzie smutny z powodu obecności kogoś złego. Z kolei zły będzie szczęścliwy, że tamten jest smutny. Podobnie jest z innymi cechami charakteru.
- Instrumenty mają duży wpływ na emocje. Gdy perfekcjonista uczy się gry na skrzypcach, początkowo jest w tym beznadziejny. Ponieważ chciałby być od razu najlepszy, ogarnia go wstyd i chce się ukryć. To zdarzenie wpływa też na Simów w jego otoczeniu – po tym, co zobaczyli, a raczej usłyszeli, czują się spięci.
- Nastrójniki wpływają na emocje odczuwane przez Sima.
- W grze nie ma chorób.
- W CAS można wybrać różne oczy. Każde mają inną długość rzęs. Nie ma oddzielnej opcji umożliwiającej dostosowanie długości rzęs naszego Sima.
- Custom Content jest możliwy.
- Gra ma ograniczenie klatek na sekundę ustawione na poziomie 200.
- Gra domyślnie obsługuje V-Sync.
- W grze jest wiele nowych przepisów. W ogródkach również znajdziemy wiele nowości.
- Gdy Sim jest w pracy, mogą się pojawiać "Chance Cards" (takie, jak w Monopoly, ale związane z karierą Sima).
- Wzrost jest wyjątkowo trudny do zrobienia. Animacje kosztowałyby tak dużo, że studio nie mogłoby pozwolić sobie na zrobienie tylu rzeczy.
- Można zamawiać różne rzeczy pocztą.
- Interfejs w trybie życia będzie wyglądał podobnie do tego w trybie zakupów czy budowania.
- Dom nie musi stać na fundamentach.
- W grze będą takie parcele publiczne jak muzeum, biblioteka, bar i inne.
- Nie ma kręconych schodów.
- SimGuru grają w TS4 w ramach testowania. Wynikły z tego tytułu pewne zmiany w grze, m.in. ile można zarobić na namalowanych obrazach, jak trudne są aspiracje, jak często Simowi chce się do toalety, jak trudno jest o awans.
- W grze nadal jest opcja "bara-bara" i "postaraj się o dziecko", ale istnieje niewielka szansa, że Simka zajdzie w ciążę podczas "bara-bara".
- Gra nie jest jeszcze ukończona.